سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظار سیاسی هم از اسلام نارواست

 

<p> انتظار سیاسی هم از اسلام نارواست. به شکل مشخص علوم سیاسی از علوم انسانی است و مناسبات سیاسی دوران پیچیده معاصر با مناسبات بسیط دوران قبایلی تفاوت جدی دارد. انتظار هشتم ارائه سرخط برخی معاملات است از قبیل حرمت ربا. اینکه برخی روشنفکران ایرانی دین را با تعبد یکی گرفته اند اشتباه بزرگی است. در دستورات دین اسلام انفاق به عنوان یک رفتار اجتماعی توصیه شده است که اشکال گوناگون آن شامل انفاقهای مالی (زکات، خمس، صدقه، قرض و حق معلوم ) و انفاقهای غیرمالی (مثلا زکات علم، نشر است و زکات قدرت، انصاف ) است. خصوصا انتصاب اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران می تواند سبب تحولاتی در این کشور شود زیرا وی قبل از تصدی این پست? از نزدیک مشغول استخدام شبه نظامیان از پاکستان و افغانستان? انتقال آنها به ایران و آموزش آنها بود. قانون امری سازگار با شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خاص است که توسط نمایندگان مردم وضع می شود و قابل تعمیم به عنوان امر فرازمانی و فرامکانی نیست. از کتاب و سنت می توان و باید انتظار اخلاق سیاسی یا مکتب سیاسی داشت، اما علم سیاست یا سیاست عملی و زمامداری و مدیریت را از اسلام انتظار کشیدن کاملا نادرست است. </p>

<p> در مورد ساپورت، اینگونه است که تمام هندسه بدن مشخص است؛ بنابراین حجاب کاملی نیست اما نسبت به نوعهای رنگی شلوار جین و لی، اگر زیر چادر باشد و پیدا نباشد، حکم خاصی ندارد؛ به فرض اینکه پیدا هم باشد اگر بهقدری چسبان نباشد که هندسه بدن مشخص باشد -یعنی یک مقداری گشاد باشد که برجستگی بدن مشخص نباشد- و اینکه رنگش بهگونهای نباشد که فرد انگشتنما شود و بهاصطلاح لباس شهرت نباشد، اشکالی ندارد. شریعت شامل ارزشهای جاودانه است، اما قوانین یا احکام فقهی حوزه معاملات اگر احکام ارشادی عقلی نباشند احکام متغیر و عرَضی هستند و حکم دائمی شرعی یا اسلامی نیستند. اگر نکاتی در این زمینه ها در متن کتاب و سنت یافت می شود از یک سو ارشاد به حکم عقل است، از سوی دیگر از باب مثال و منطبق با فرهنگ زمانه است و در هر صورت از احکام دائمی اسلام نیست. ↑ ریشه لغوی وضو از کلمه «وضا» یا «وضا» گرفته شده است، نه از کلمه «ضوء ضاء» که به معنی «ضوء و ضیاء و روشنی» است.</p>

<p> به طور کلی انتظاراتی که علوم تجربی، علوم اجتماعی و انسانی، و فلسفه توان برآورده کردن آنها را دارند ازاسلام نباید داشت. اما از اسلام چه انتظاراتی نمی توان داشت؟ علی أی حالٍ معنای کلمهی یهودی آنگونه که عموماً بهکار رفته است چندان روشن نیست، چه در زبان عبری و چه ترجمهی آن به هر زبان دیگر و بنابراین، این واژه باید بهطور رسمی ترجمه شود. خانم هم اگر بیمار باشد بدون مجوز شرعی نمیتواند خودش را در معرض نگاه یا لمس حرام قرار دهد؛ مثلاً اگر در آن طرف شهر و یا در شهرهای همجوار، پزشک متخصصی هست و ایشان هم بیماریش شدید نیست و از نظر مالی نیز برایش امکان دارد و بهطور معمول هزینهاش را دارد و امکان مراجعه هم هست، اینچنین شخصی نمیتواند مرتکب فعل حرام شود. جایی که ارتش آلمان نازی به دروازههای استالینگراد میرسد و برای تصرف این شهر وارد عمل میشود. بله. مطابق توضیحاتی که قبلا داده شد آخرت و غیب عالمهای ماورای عقلی هستند. پس از وی منصب امامت جمعه به فرزندش میرزا زین العابدین تهرانی خاتون آبادی ر گنجینه روشن  و بعد از او نیز فرزندش  گنجینه روشن  ابوالقاسم دوم امام جمعه تهران شد که در  گنجینه روشن  مشروطیت برکنار گشت و برای مدتی برادرش عهدهدار سمت امامت جمعه بود.</p>

<p> انسان تا چیزی را حس نکند نمیفهمد و در نتیجه اندیشه تولید نخواهد شد. اهل سنّت نیز تقلید در عقاید را جایز نمیدانند زیرا در اینگونه امور تفکر و ر گنجینه روشن ن به اطمینانْ مطلوب و تقلید مذموم است. 1. مسأله 323 ـ اگر در یکی از جاهای وضو زخم یا دمل یا شکستگی باشد، چنانچه روی آن باز است و آب ضرر ندارد، باید به طور معمول وضو گرفت. این نماز را نماز آیات (نشانهها) گویند، زیرا خواندنش هنگامی واجب است که حادثههایی ویژه روی دهد که مسلمانان ایشان را نشانههای خدا میدانند. اقلیتها ممکن است هم از نظر فیزیکی و هم از نظر قومی از گروه اکثریت متمایز باشند. با وجود این که در ادیان یهود، مسیحی، و اسلام حیوانات آفریدگان خدا در نظر گرفته شدهاند، بدین معنا که زندگیشان متعلِق به خداست، و حتی اینکه خدا دوستار آفریدههایش است، همچنان این امر که حیوانات در مقایسه با انسانها جایگاه پایینتری دارند به قوت خود باقی است. هیچ علمی متولی این عوالم نیست و اهمیت آنها هم به میزانی است که نادیده گرفتن آنها هندسه زندگی دنیوی را برهم می زند.</p>